Mailadresser.nu

A+ A A-

 

2017-09-01 Vi lanserar abonnemang! 

Nu lanserar vi ABONNEMANG! Det betyder i sin enkelhet att om du har behov av att köpa mailadresser då och då till dina kampanjer så kan du teckna ett abonnemang hos mailadresser.nu och betala en bråkdel av vad engångsköp kostar! Det hela är mycket enkelt, vi avtalar om hur många mailadresser ni förbinder er att köpa under tolv månader, t.ex. 5000 i månaden, och erhåller ett pris därefter.

Låter det intressant? Kontakta oss för mer information.

Är ni en mediabyrå/reklambyrå som har behov av att kontinuerligt köpa in mailadresser och register till era kundkampanjer? Det här är en perfekt lösning för er och vi kan troligen sänka era kostnader rejält jämfört med vad ni betalar idag.

 

Senast uppdaterad torsdag, 31 augusti 2017 19:27

Träffar: 39

2016-10-25 Budget kvar inför årsskiftet? 

Har ni budget kvar inför årsskiftet och vet att ni under 2017 kommer att ha behov av målgruppsurval/adressregister? Vi hjälper er mer än gärna att behålla en oförminskad budget samtidigt som ni får en riktigt bra deal på nästa års förbrukning av målgruppsurval.

Vi kan fakturera er innan årsskiftet på hela eller en del av er återstående budget och därefter kan ni i lugn och ro hämta ut register under 2017 allt eftersom behov uppstår hos er. 

Förutom en oförminskad budget blir det en förmånlig affär för er där priset per post blir betydligt billigare från första posten än vid engångsköp eftersom vi räknar på totalvolymen.

Prislistan för mindre batchar (upp till 200,000kr) finner ni här och om ni har högre budget så tveka inte att kontakta oss för en lösning som passar er. 

 

Senast uppdaterad tisdag, 25 oktober 2016 19:48

Träffar: 337

 

2016-09-06 Därför fungerar e-post marknadsföring!

85 procent av världens internetanvändare använder e-post (och i Sverige hela 92 procent). 62 procent är aktiva i sociala medier. Det visar en ny undersökning från Ipsos.

 

E-postanvändandet ökar

2012 fanns det 3,3 miljarder e-postkonton, enligt Radicati Group. 2016 beräknas det finnas 4,3 miljarder. Radicati har räknat ut att dessa användare skrev 89 miljarder jobbrelaterade mail per dag, vilket blir 32 biljoner om året. Då är de privata mailen ändå inte inräknade.

E-post har blivit mobil

Allt fler har smartphones i dag och det gör att fler får tillgång till e-post i flera enheter. Människor vill kunna kolla mailen när och var de vill. 2012 såldes 700 miljoner smartphones i världen. Forrester Research räknar med att mer än tre fjärdedelar av de amerikanska e-postanvändarna kommer att läsa sin e-post i mobilen 2017.

Det innebär att e-post är ett viktigt kommunikationsredskap både för konsumenter och för företag. Med tanke på statistiken är det självklart att marknadsförare också är intresserade av e-postmarknadsföring som fungerar på pekskärmar.

E-postmarknadsföring fungerar

E-postmarknadsföring är kostnadseffektiv, snabb, lönsam och mätbar. Med hjälp av e-postmarknadsföring kan du öka din försäljning på nätet, se till att fler besöker webbplatsen, att de laddar ner filmer, rapporter och annat material du erbjuder eller säljer. Med hjälp av e-postmarknadsföring stärker du kundernas lojalitet, får kunder att besöka din webbutik och stärker samtidigt ditt varumärke.

Vad som talar för e-post

E-postmarknadsföring är oslagbart, jämfört med konventionell marknadsföring och reklam, eftersom den erbjuder följande: Den är effektiv, har bra räckvidd, går att filtrera och kostnaden per kontakt är låg.

Det viktigaste är att e-postmarknadsföring är möjligt att mäta, även på detaljnivå. Med e-postmarknadsföring får du – om du är uppmärksam – tillgång till feedback och detaljerade uppgifter om hur din kommunikation fungerar.

Sammanfattningsvis är e-post ett effektivt sätt att nå många människor. Kostnaden är relativt låg och du får detaljerade kampanjrapporter som gör det möjligt att ständigt förbättra din kunskap om mottagarnas beteenden och få bättre resultat.


En av de viktigaste ingredienserna i en lyckad e-post kampanj är såklart uppdaterade adressregister, dvs mailadresser som går direkt till beslutsfattaren i fråga som du vill göra uppmärksam på ert budskap! Det är lönlöst att skicka e-post till info@ adresser och liknande. Du vill nå fram DIREKT. 

Mailadresser.nu erbjuder kvalitetssäkrade epost register och vi stämmer av varje order innan leverans för att vår utlovade kvalitetsgaranti ska vidhållas.


 

Senast uppdaterad onsdag, 07 september 2016 10:03

Träffar: 80

 

2016-04-08 Hög tid att förbereda inför sommaren

Nu är det hög tid att förbereda de sista försäljnings- och marknadsaktiviteterna innan sommaren är här och de flesta beslutsfattare försvinner på semester. Kontakta oss redan idag om du har behov av att nå din specika målgrupp. Vi kan såklart även hjälpa till med DR/EDR kampanjer från start till mål, inte bara förse dig med kanske marknadens bästa adressregister!

 

Senast uppdaterad onsdag, 07 september 2016 10:05

Träffar: 113

2015-09-10 Tips för att utforma ett bra mailutskick som inte hamnar i spamfilter.

Det händer inte alltför sällan att en kund hör av sig till oss och säger att dennes e-post utskick inte kommit fram och att e-post adresser som vi validerat innan leverans genererar en s.k. "hård studs" varpå kunden förståeligt nog förutsätter att e-post adressen i sig inte existerar. 

Med anledning av detta vill vi här publicera en artikel som hjälper dig att skapa ett nyhetsbrev/utskick som når fram till mottagarna. Det finns en hel del att tänka på och när du väl lagt pengar på att köpa ett register så vore det väl tokigt att falla på målsnöret och fastna i spamfilter, helt i onödan! Lycka till med er marknadsföring.

 


 

För att utskicken av dina nyhetsbrev ska uppnå ett lyckat resultat så får inte nyhetsbreven alstra för höga spam-poäng i spam-filter. Om de får för höga spam-poäng så är risken stor att de stoppas av något spam-filter och prenumeranterna av dina nyhetsbrev får dem inte, trots att de verkligen vill ha dem. Höga spam-poäng kan också medföra att även om nyhetsbrevet kommer fram till mottagaren, så hamnar de i mappen för skräppost i deras e-postprogram. Och nyhetsbrev som hamnar i skräppostmappen blir sällan lästa.

För att undvika att dina nyhetsbrev hanteras negativt av något spam-filter så finns det en del åtgärder som du kan göra för att förebygga detta. I denna artikel ger vi dig ett antal tips som hjälper dig att sänka dina nyhetsbrevs spam-poäng och därmed ökar chansen att dina nyhetsbrev verkligen når fram till dina kunder.

Tre nivåer av spam-filter
Ofta passerar all e-post genom många spam-filter. Först har e-postoperatören / Internet-operatören ett spam-filter som tar bort den mest uppenbara skräpposten från e-postservern. Två vanliga sådana filter är SpamAssassin och CRM114. Sedan har många e-postprogram inbyggda spam-filter som tar bort många skräpmejl, som tex Microsoft Outlook Junk E-Mail Filter som ingår i Microsoft Outlook.

Förutom dessa två spam-filter så brukar de flesta datoranvändare även ha ett extra anti-spamprogram installerat i datorn. Dessa anti-spamprogram ingår ofta i paket där bl a även ett anti-virusprogram och en brandvägg ingår. Några stora tillverkare av sådana program är Symantec, McAfee, Trend och F-Secure. Man kan även köpa anti-spamprogram separat, t ex från dessa nämnda tillverkare, men även från företag såsom Cloudmark och SPAMfighter.

 

Hur fungerar ett spam-filter?
Spam-programmen och spam-filtren använder i huvudsak två olika grundmetoder när de bedömer om ett nyhetsbrev ska klassas som spam eller inte; dels filtrering baserad på spam-poäng och dels användning av sk "svartlistor".

Filtrering baserad på spam-poäng
Anti-spamprogrammen och spam-filtren försöker analysera innehållet i nyhetsbreven för att bedöma om det kan vara spam och hittar de "misstänkta saker" så får nyhetsbrevet spam-poäng. Ju fler "misstänkta saker" som hittas desto mer spam-poäng får nyhetsbrevet. Om den totala mängden spam-poäng överskrider en viss gräns blir nyhetsbrevet klassad som spam och hamnar då vanligtvis i skräppostmappen istället för i inkorgen. Är spam-poängen väldigt höga så kan breven rensas bort direkt.

Svartlistor
Svartlistorna innehåller listor på kända spam-källor och ett stort antal skräpmejl plockas bort direkt från e-postservern ifall det blir en träff i en svartlista. Ett par vanliga svartlistor som brukar användas är Spamhaus Zen och SpamCop.

15 tips som sänker dina spam-poäng

Nedan får du 15 tips som hjälper dig att minska risken att få onödiga spam-poäng för dina nyhetsbrev:

1. Använd inte enbart bilder
Att skicka ett nyhetsbrev som enbart innehåller en eller flera bilder, och ingen text, fastnar i princip i alla spam-filter. Dessutom har undersökningar visat att ca 40 % av alla datoranvändare har bildvisningen frånslagen i sina e-postprogram. Detta innebär att när de får ett e-brev med enbart en bild så ser de bara ett stort kryss, vilket knappast kan vara så "informativt" eller "säljande".

2. Använd inte för lite text
Om ditt nyhetsbrev innehåller en bild så får du inte ha med för lite text. Om det är för lite text i förhållande till bilden så kan det ge spam-poäng. Du bör ha med minst 4-5 meningar med text i nyhetsbrevet.

Dessutom bör man ta hänsyn till de 40% som har bildvisningen frånslagen (se föregående punkt) och ha en text som uppmuntrar dessa att visa bilden. Så även om du har en säljande bild, så bör du även ha en lika säljande text för att din bild överhuvudtaget ska bli sedd av en stor grupp människor.

3. Undvik att upprepa ämnesraden
Texten i ämnesraden bör inte upprepas i ditt nyhetsbrev utan modifieringar. Detta gäller speciellt i rubriker och länkar. Vill du upprepa ämnesradens budskap i brevet så bör du formulera om rubrikerna så att de får liknande betydelse. Det viktigaste är att texterna inte är helt identiska med texten i ämnesraden.

4. Använd inte för stora teckensnitt
Du bör inte använda större textstorlek än 3 (12 pt) till titlar och rubriker i ditt nyhetsbrev, det kan annars ge en del extra spam-poäng.

5. Använd inte Arial 2 (10 pt) i nyhetsbrev där bilder infogats i mejlet
Väldigt många spam-mail har bestått av nonsenstext som visats i teckensnittet Arial med storlek 2 (10) pt plus en eller flera bilder som följt med (infogats i) brevet. Detta har skett så ofta att det numera ger relativt höga spam-poäng i spam-filter. Tyvärr drabbar detta även dig som skickar ut seriösa nyhetsbrev så för att inte riskera att dra på dig dessa extra poäng bör du alltid göra en av följande saker:

- Undvik att använda Arial 2 (10 pt) i dina nyhetsbrev.
- Använd alltid länkar till bilder på Internet istället för att skicka med bilderna inbundna direkt i nyhetsbrevet.

Du behöver alltså inte utföra bägge åtgärderna utan det räcker med en av ovanstående.

6. Använd inte enbart versaler i ämnesraden
Du bör inte använda enbart versaler i ämnesraden. Detta kan ge upphov till spam-poäng. Skriv alltid ämnesraden med helt normal text.

7. Använd inte för många olika teckenfärger
Du bör inte använda för många olika teckenfärger i nyhetsbrevet, det kan också ge spam-poäng. Dessutom blir brevet mer svårläst om du använder för många olika färger.

8. Undvik vissa ord
Vissa ord såsom "kontakt" kan ge spam-poäng. Det kan även gälla när ordet ingår som ett delord i ett längre ord, t ex "kontaktformulär". Ibland kan mycket enkla ord/ordkombinationer ge upphov till spam-poäng. Att spam-filtren är så "dumma" kan bero på att de utgår från engelska ord som ofta används i spam-mail och att svenska ord/ordkombinationer misstas för dessa. För att undvika detta så bör du skriva ett stycke i taget och provskicka det för att se om texten går igenom spam-filtret. Det kan vara mycket tidskrävande att i efterhand försöka hitta vilka ord/ordkombinationer i nyhetsbrevet som ger upphov till spam-poängen.

9. Undvik för många utropstecken
Alltför flitig användning av utropstecken "!" och liknande tecken i nyhetsbreven kan ge extra spam-poäng. Detta gäller speciellt om du använder det i ämnesraden och i rubriker. Även användande av olika typer av apostrofer kan ge extra spam-poäng, vilket är ett stort problem för de som skriver texter på t ex franska och spanska där det ju förekommer ofta sådana tecken.

10. Undvik för många länkar och avancerad design
Om du använder för många länkar, tabeller mm i ditt nyhetsbrev så ökar också risken för extra spam-poäng. Det kan vara mycket lockande att ta fram nyhetsbrev med mycket avancerad design; särskilt om du är duktig på HTML eller använder en reklambyrå för att ta fram dina hemsidor, broschyrer mm. Men tyvärr så får nyhetsbrev med mycket avancerad design ofta högre spam-poäng. Dessutom är risken stor att dina nyhetsbrev inte kommer att se korrekta ut hos alla dina nyhetsbrevsprenumeranter eftersom de kan ha äldre e-postklienter.

11. FrontPage, Dreamweaver och Expression Web kan ge spampoäng
Om du använder en extern HTML-editor (t ex FrontPage, Dreamweaver eller Expression Web) för att skapa dina nyhetsbrev så kan detta ibland ge extra spam-poäng. Information om vilket program som användes för att skapa HTML-brevet lagras i HTML-koden och vissa spam-filter som upptäcker detta tolkar brevet som ett reklambrev och lägger till lite extra spam-poäng. Vanligtvis när folk skickar e-post använder man ju inte sådana "tunga" program utan man skapar brevet direkt i e-postklienten och då saknas denna information i HTML-koden.

Men denna information går ganska lätt att avlägsna. Tittar du i början på HTML-koden så hittar du ofta meta-taggar som är specifika för HTML-editorn och avlägsnar du dessa så vet inte spam-filtret med vilket program ditt nyhetsbrev är gjort i och kan inte heller "straffa" dig för det.

12. Använd aldrig "Hemlig kopia"
Om du använder "Hemlig kopia" när du gör e-postutskick så blir det ingen riktig mottagaradress i mail-huvudet. Detta kan ibland uppfattas som ett tecken på massutskick av spam-filtren, i synnerhet om flera av de andra punkterna som nämns ovan också påträffas, och det kan då alstra extra spam-poäng. Dessutom finns det risk att dina nyhetsbrev uppfattas som "opersonliga" vilket gör att färre läser dem.

13. Använd inte "Kopia"
Om du använder "Kopia" när du gör ett e-postutskick så ökar också risken att dina nyhetsbrev klassas som spam. Dessutom innebär det att alla mottagare av dina brev kan se vem som fått utskicket och det ger inget seriöst intryck samtidigt som risken för att dina e-postadresser kommer på avvägar är mycket stor.

Om dina e-postadresser kommer i "fel händer" och sprids vidare så kommer dina kunders e-postadresser mycket snabbt att bli "sönderspammade" och de tvingas då byta e-postadresser. Detta innebär att du kommer ha en lista med e-postadresser som blir alltmer oanvändbara och i värsta fall kan det bli känt att du kan vara orsaken till att e-postadresserna blev offentliga.

14. Använd inte dynamiska IP-nummer
Du bör helst inte göra e-postutskick från en e-postserver som har ett dynamiskt IP-nummer. Många spam-filter och anti-spamprogram kan tolka detta som ett sätt att försvåra spårning av avsändaren och dina nyhetsbrev kan då få rikligt med spam-poäng för detta.

15. Kontrollera ditt IP-nummer
Kontrollera regelbundet att ditt eller din Internet-operatörs IP-nummer inte har hamnat i någon av de största databaserna, MAPS och SpamCop, som innehåller listor över spammares IP-nummer.

 

 

Senast uppdaterad onsdag, 07 september 2016 10:09

Träffar: 235

Information

Copyright © MKL Invest, all rights reserved

LiveZilla Live Help